Voedingstip: Check of je extra vitamine D nodig hebt - Tara Vossers
21968
post-template-default,single,single-post,postid-21968,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.1,no_animation_on_touch,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
Vitamine D inname voor hardlopers

Voedingstip: Check of je extra vitamine D nodig hebt

’s Avonds lekker hardlopen bij de ondergaande zon: de komende weken kan het nog, maar als de herfst straks aanbreekt moet je als avondloper en ook als vroege vogel weer in het donker trainen. Dat betekent ook dat je minder vitamine D aanmaakt. Is het nodig om daarom extra vitamine D te slikken?

Vitamine D hebben we allemaal nodig om onze botten en tanden sterk te houden. Je huid maakt het overgrote deel van wat je nodig hebt, zelf aan, doordat de zon erop schijnt als je buiten bent. Een kleiner deel haal je uit voedingsmiddelen: vooral in vette vis (zoals zalm, forel en makreel) en wat minder in eieren en (toegevoegd) in halvarine en bak- en braadproducten.

Extra vitamine D

Maar nu het bijna herfst is, en het je misschien niet lukt om overdag veel buiten te zijn, kan het gebeuren dat je extra vitamine D nodig hebt. Dat geldt lang niet voor iedereen, maar bepaalde groepen krijgen wel het advies om extra vitamine D te slikken.

Benieuwd of jij extra vitamine D nodig hebt? Lees het hele artikel hier.