Sportdietist - Tara Vossers
21494
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21494,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Wil je weten hoe je het uiterste uit je sportprestaties kan halen? Nieuwsgierig hoe je je lichaam optimaal kan laten herstellen na een training? Of wil je het allerbeste voor je sportende zoon of dochter?

 

Je voedingspatroon is één van de belangrijkste schakels richting jouw sportprestatie(s)  of dat van je sportende kind. Als sportdiëtisten adviseren we hierbij graag. Samen gaan we voor succes!

Tijdens het sportmoment

…speelt voeding een zeer belangrijke rol. De juiste voeding is van belang om voldoende energie te hebben tijdens het sporten, om goed te herstellen na het sporten, om blessures te voorkomen en om geen klachten te krijgen. Ook je gewicht speelt hierbij een rol. Ben je wegens een blessure tijdelijk niet in staat om je sport uit te oefenen, dan kan het zijn dat je gewicht gaat stijgen of dalen. Ook hierbij kan een sportvoedingsadvies helpend zijn.

Sport je zoon of dochter intensief? Ook dan is een optimaal voedingspatroon van belang. Uiteraard wil je als ouder dat je kind op een gezonde manier het allerbeste uit zijn sportprestatie haalt. Maar hoe pak je dat aan? Je wil echter ook dat je kind zich goed kan blijven concentreren op school en geen lichamelijke achterstanden oploopt door het intensieve trainen. Enkele consulten kunnen al voldoende zijn om te beoordelen of er nog extra winst gehaald kan worden uit voeding. Ook al is het om klachten in de toekomst te voorkomen. Er zijn daarnaast altijd mogelijkheden om de behandeling verder af te stemmen met andere zorgverleners (zoals een (sport)fysiotherapeut, chiropractor of sportarts).

Werkwijze bij sportvoedingsadvies

Je eetpatroon aanpassen is niet altijd even gemakkelijk. Ook ten behoeve van je sportprestatie(s) is het soms noodzakelijk een aantal aanpassingen te doen in je voeding. In dit geval is het fijn als er een expert met je meekijkt om te bepalen welke aanpassingen noodzakelijk zijn en wat passend is in jouw situatie.

 

Tijdens het intakeconsult, wat ongeveer 45-60 minuten duurt, onderzoeken we je hulpvraag, stellen we doelen en voeren we uitgebreid diëtistisch en lichamelijk onderzoek uit. Naar aanleiding van het intakegesprek bepalen we het behandelplan. Hierbij staat voorop dat het advies moet aansluiten bij je wensen, voorkeuren en sportactiviteit(en). Zonder deze persoonlijke benadering is het vaak lastig het advies op langere termijn toe te blijven passen. Hierdoor is het resultaat voor de sportprestatie(s) ook vaak maar van korte duur.

 

Je huidige eetpatroon is de basis voor het voedingsadvies, om deze reden zal ik je vragen een eetdagboek bij te houden. Vanuit hier werken we samen naar een eetpatroon die aansluit bij je doel(en). Bij een sportvoedingsadvies is het van belang in eerste instantie te kijken naar de basisvoeding. Krijg je van alle voedingsstoffen voldoende binnen om goed te kunnen presteren? En waar in je voeding valt er nog winst te boeken ten aanzien van je doel(en)? Daarbij zal er aandacht geschonken worden aan voeding rondom het sportmoment en indien van toepassing zal er een advies zijn voor het gebruik van sportvoeding of sportvoedingspreparaten. Het persoonlijke (sport)voedingsadvies werk ik uitgebreid voor je uit. Het advies ontvang je tijdens het eerste vervolggesprek.

 

Soms is het een noodzaak om andere zorgverleners in te schakelen om je te helpen richting je doel(en). Uiteraard wordt dit in gezamenlijk overleg afgestemd.

Ik help je graag!

Samen gaan we op jouw sportieve doel af en zorgen we voor een duurzaam resultaat.

PLAN DIRECT EEN AFSPRAAK